Tél az Alföldön

Idén viszonylag korán megérkezett a tél. December első felében le is hullott az Alföldre az első hó.
December 15.-én kimentünk fotózni a csongrádi Holt-Tiszára. A víz már befagyott az előző napok hidegének köszönhetően. A jégen csak néhol maradt meg a hó ezért igen különleges formák alakultak ki, de a jégen furcsa, csillag formájú képződmények is mejelentek. Még mielőtt besötétedett volna átmentünk az Öreg-szőlősbe, ahol minden évszakban készítünk képet.


 
December 16.-án reggel elmentünk Tiszaalpárra csinálni pár képet a templomról. Drónnal készítettük a képeket, de mivel magas volt a páratartalom és -8 Celsius fok volt, a rotor belépő éle lefagyott, de még időben sikerült leszállni.
Utána besétáltunk a Nagy-tó széléhez, ám az még nem volt befagyva, de a Tőzeges-tavat és a Nagy- tavat összekötő csatorna már egy kicsit igen. Mivel csak nagyon vékony jégréteg volt a vizen, az algák is látszottak fölülről.
Még maradt két akkumulátor a drónba, úgyhogy átmentünk Bokros-pusztára.
A holtág jegén ott is ott voltak a furcsa képződmények.

Bokroson is csak egy akksit repültünk ki, még egy maradt, úgyhogy tudtunk még egyet röpülni a Kéttemető útnál is. Tavasszal ezen a helyen készült a "Szem" c. fotóm, kíváncsiak voltunk rá, hogy télen, hogy néz ki.
Délután kimentünk a Tisza ártérhez, de jó kép nem az erdőről készült, hanem egy biciklisről a gáton.
December 18.-án iskola után repültünk egyet a Holt-Tiszai ladik "kikötőnél".



December 20.-án készítettünk pár drónos képet a Szent-Rókus templomról éjszaka.
December 21.-én (pénteken) délután a Körös-torokban készítettünk néhány drón fotót.


Majd ezek után átmentünk a Holt-Tisza "patkójának a másik felére".
Ott is megtalálhatóak voltak azok a bizonyos jég képződmények. Készítettem pár fotót, majd leszálltam mivel láttam, hogy ott fut a tó mellett a sínpár. Megnéztem interneten, hogy mikor fog jönni vonat. 14:35-kor indult Szentesről, tehát amikor halljuk, hogy dübörög át a vashídon, nekem akkor kell felszállnom. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések