Egy élménydús nap Gemencen

2017. 10. 14.-én (szombaton) délelőtt indultunk el Gemencre. Nem voltak túl nagy reményeink hozzá. Mikor odaértünk leparkoltunk az autóval és elindultunk gyalog a gáton.A gátról lementünk, és egy kijárt útra tértünk. Nem is mentünk rajta sokáig, max. 10 percet sétáltunk. Letértünk egy "vadabb" földútra. Max.5-8 métert mentünk rajta, amikor hirtelen egy fiatal gímszarvas bika lépett ki elénk az erdőből.. 20-30 méterre volt, de úgy meglepődtünk, hogy mire észbe kaptunk már 50 méterre volt. Ezek után elkezdtem cserkelni,  20 méterre voltam tőle ismét, amikor végre sikerült róla olyan fotót készítenem, amin felém néz. Hirtelen eltűnt, én utána követtem, egy másik becsatlakozó úton ott volt ismét. Annyira meglepődtem, hogy tovább is mentem, úgy fordultam vissza, emiatt meg is látott.

Kijöttem a bekötő útról, amikor az út bal oldalán ott volt egy aranysakál. Utólag lehetett látni csak, hogy 3 lába volt. Valószínűleg csapdába lépett.
Visszafordultam, mert elfutott az aranysakál, és hirtelen a vasúti sín mellől lépett ki egy vaddisznó. Eléggé meglepődtem, pláne, hogy felém vette az irányt. Azért fotót készítettem róla, de utána azért inkább arrébb ugrottam.
Ezek után tovább sétáltunk, és kiértünk egy üde rétre. Kifejezetten hangulatos volt.
 Sétánk során megtaláltuk a Gemenci vadászházat is.
Visszafelé haladva láttuk a Gemenci kisvasutat.
Visszafelé, ugyanott ahol az előző gímszarvast láttuk, sikerült ismét találni egy kb. 6 fős csapatot. Az úton átszaladtak előttem. Csak ezt az egy tehenet/ünőt sikerült lencsevégre kapni.
Az erdő nagyon színes és hangulatos volt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések